Saturday, September 25, 2010

Maaf SangHati~

Lama tak bercerita tentang SangHati . .
Ak tahu kaw mesti sangat Sangat SANGAT . .
sedih kerana tibanya hari raya tahun ini kan . .

Aku juga sangat Sangat SANGAT! sedih!
telinga ini mendengar takbir raya . .
dan mata ini tidak melihat SangHati . .

bukannya tidak mahu . .
bukannya alasan . .
ak telah cuba sedaya yang mampu . .
tapi tak kesampaian . .

ak tahu SangHati sangat Sangat SANGAT!
rindukan dia yang melahirkan . .

dengarlah SangHati ak ingin berkata . .
bahawa si dia yang melahirkan berganda rindukan kaw SangHati . .
cuma ak tidak nampak dimana disimpan kerinduaannya itu . .
sangat kemas simpanannya . .

Maafkan aku SangHati . .
aku tahu kaw terasa . .

mana aku tahu . . ?
aku tahu bila tiada lagi panggilan telefon dari kaw SangHati . .
walau Missing Call sekali pon . .

dari segi pemikiran negatif kaw:
kaw terasa seperti tiada siapa yang menyayangi kaw lagi . .
tiada siapa yang mempunyai masa untuk kaw lagi . .

dari segi pemikiran positif kaw:
mungkin sibuk beraya nih . .
ramai sanak saudara datang rumah kot. .
tada transport agaknya . .
ada masalah kot . .
sabarlah sikit hari lagi . .

aku mengharapkan agar raya tahun hadapan . .
tidak sama seperti tahun ini . .
sama-samalah kita berdoa SangHati . .

:: Maaf SangHati ::

No comments:

Post a Comment