Monday, April 1, 2013

SEDAR!

Semakin hari semakin aku rasa, "eh! cepatnya masa berlalu!".
Siyes aku rasakan itu. Pejam celik, pejam celik, buat itu buat ini. 
Rupanya dah sebulan lebih dah aku dekat sini.
Bila difikirkan ini bermakna, tarikh untuk visit student intra dah semakin dekat.
yup! bulan 5! project aku sikit pun tak jalan lagi. Baru tergedik-gedik nak buat.
Report log book lagi. Report full untuk intra lagi. Report untuk professor lagi.
Assignment kecil kecilan lagi. Nak kena belajar korean langguage lagi.

Korean langguage tu memang sangat berguna so aku tak rasa ia satu beban.
so actually semua yang aku dapat dekat sini bukanlah satu beban bagi aku.
tapi satu anugerah yang tak terhingga. 
banyak benda yang aku dapat dan banyak benda yang aku belajar.
every thing is new. 
cuma bagi aku untuk mengikut flow yang betul tu, kena betul-betul straggle sebabnya adalahhhh.

MASA!

yup! masalah yang menyenakkan aku, rasa masa itu tak pernah cukup,
kenapa hah! masa itu sangat mencemburui aku disini?
Aku nak kenal dengan ramai kawan lagi.
Aku nak belajar banyak benda lagi dekat sini.
Aku nak tahu banyak benda lagi dekat sini.
Aku nak pergi banyak lagi tempat dekat sini.
Aku nak kenal lagi banyak perkataan baru dekat sini.

BANYAK!

Memang banyak.
itu belum termasuk dengan, masa malas aku tiba!
itu juga mengambil masa aku yang singkat untuk berada di negara orang ni.
kalaulah boleh ditolak rasa malas itu! 
mesti aku punya waktu lagi untuk buat semua.
susah tapi itulah yang aku kena buat!
kena sentiasa sedar diri, nak mintak orang tolong sedarkan diri aku ni pun tak boleh jugak.
Tak boleh nak harapkan orang saja!
Diorang pun punya masallah dan kerja sendiri.
so! pandai-pandailah sedar diri!

Fikirkan dan sentiasa ingat! apa tujuan sebenar kesini!

sebenarnya aku sedang sedarkan diri sendiri.
bangun dari khayalan kegembiraan yang sementara.
SEDAR dengan tujuan sebenar.
SEDAR apa yang akan aku bawa pulang nanti.
SEDAR akan masa tak pernah akan tunggu aku.
SEDAR bahawasanya aku yang harus kejar masa!!

SEDAR lah! Diana!


nampak tak ke serabutan itu??!



No comments:

Post a Comment