Sunday, September 13, 2009

~nGeri??~

FANTASI..
Orang yang aku sayang telah pergi buat selama-lamanya..??!!
hanya khabar angin.. tak mungkin aku akan percaya...
memang tak akan percaya jika aku tak tengok dengan mata kepala aku sendiri...
aku tak nampak orang sibuk2..
tak ramai orang pon.. macam relex jek...
tapi bila ditanya.. semua cakap "ye die memang dah takde.."
eehh!! bole caye kew..??
ape ke peliknye??
semakin aku pasti bila handfone miliknya berbunyi depan mata aku..
sape yang nak angkat, kalo bukan aku..??
beranikah aku..??
tampa fikir panjang aku terus jawab..
aku:he..hello..
hujung talian:bole saya cakap dengan _ _ _ _ _....
aku:emm..emm..emm.. die da takde..(sambil t'esak2, menitis tampa henti)
hujung talian:ooW.. jadi betullah ape yang saye dengar.. terima kasih cik, saye hanya nak kan kepastian..
*terus dimatikan fone.. ape kebodohnye orang tuh.. call sekadar nakkan kepastian..
kalo nak datang teros err.. call lak... sepak kang..!*
aku terus mencari orang2 yang pernah aku lihat..
bertanya dan terus bertanya..
benarkah apa yang aku dengar??
sebenarnya aku mencari orang yang akan berkata..
"tak lah diorang memain jek..."
tapi tak, tak der sorang pon yang nak cakap cam tuh..
yang aku dengar..
"ko siap2 er kalo nak ikot g tengok die"
oowwh!!! bodoh er kaww.. aku tak nak dengar itu errr..
tapi aku terpaksa, terpaksa dengar apa yang dikatakan itu..
dan hati cakap emm betol lah tuh..
*tak kire.. ape nak jadi, jadi errr.. ak nak jugak g tengok..
bia aku nampak depan mata sendiri..
aku tak percaya dengan cakap orang itu..! diorang TIPU aku!!!*
RIALITINYA..
aku cepat2 buka mata..
nafas aku sesak..
dada aku bergerak kuat..
mata aku kelabu..
otak aku celaru..
mulut aku kaku..
kaki aku bergerak.. tapi nak kemana??
mata aku terus mengalirkan air mata...
sedih tampa kata..
otak fikir lagi..
kenapa cam tuh?
MIMPI jek kot..
takde pape err...
terus aku search..
*Rahsia Mimpi*
..keputusannya..

Mati
"Jika anda mengimpikan seseorang teman atau keluarga meninggal dunia, bermakna yang diimpikan akan umur panjang. Dan mimpi anak anda meninggal dunia, bermakna akan ada perselisihan dalam keluarga. Mimpi meninggal/mati lalu hidup kembali, bermakna anda akan panjang umur. "

Syukur Alhamdulillah..
lega rasanya bila aku tawu keputusannya..
cos dia akan panjang umur..
dan dia akan bahagia walaupon bukan bahagia dengan aku...
aku tahu aku sayang dia..
sayang aku "sampai bila-bila"
aku bukan senang nak sayang orang..
aku suka tengok dia bahagia..
walau.. aku kurang..
tapi aku tetap akan membahagiakan diri aku sendiri..
itu lebih baik..

andai di alam FANTASI itu jadi RIALITI..
mungkin begituhlah tindakan aku..
*tak kire walau apa pon jadi aku nak jugak pergi tengok dengan mata kepala aku sndiri..
aku tak percaya dengan kata2 orang..
diorang tipu aku.. nak kenakan aku...!!*

tapi aku harap perkara itu takkan berlaku...
sebb aku harap aku yang akn pergi dulu dari die..
sebb aku tak sanggup tengok die pergi tinggal aku..
aku tawu die akan bahagia tampa aku disisi..
tapi munkin diHati mahupon diIngatan yang kekal abadi..

andai aku pergi dulu..
HoOppEe!! sangat... die mendoakan aku setiap masa,
MaafKan, HalalKan, AmponKan,
Simpan segala rahsia yang sepatutnya menjadi RAHSIA,
hanya itu yang aku Minta..
MAAFKAN..
sbb aku tak mampu menjadi yang terbaik untuk die..
sbb aku tak dapat memenuhi kehendak die..
sbb menyusahkan hidup die..
hanya satu yang aku minta dari die..
MENGINGATI
..bukan..
SIMPATI.

No comments:

Post a Comment