Tuesday, March 1, 2011

Kesimpulan 2009 , 2010 , 2011

2009
Kilat sabung menyabung yang menyeramkan

  • pelbagai masalah yang timbul.
  • lepas 1 , 1 timbul
  • semua benda buruk saja berlaku
  • gila takut untuk hadapi
  • banyak air mata yang hilang
  • yang perlu dihadapi bukan 1 or 2 tapi . .
  • 4 situasi kesakitan yang harus ditanggung.
  • gila sakit sangat tawu. .
  • lebih sakit dari luka berdarah . .


2010
Hujan yang turun membasahi bumi

  • Gigih mencari jalan penyelesaian
  • Harus KUAT menempuhi
  • Iman maw kuat
  • buang yang keruh ambil yang jernih
  • cuci hati cuci minda
  • mencari jalan baru demi kebahagian mutlak
  • berfikiran positif
  • tetapkan misi
  • relex je, selesaikan 1,1
  • insyaallah .

2011
Ya Allah! cantiknya pelangi, indahnya ciptaanMu ini


  • Ini yang aku tunggu
  • keindahan, kedamaian, keamanan
  • 1. tak perlu menggalas batu berat lagi
  • bawa daun kereng pulak skarang
  • Tak perlu membazirkan air mata lagi
  • Sudah mampu tersenyum panjanggg panjaangg . . .
  • sudah boleh lompat tinggii tingggii. . .

"Tahun ini mengubah aku menjadi seorang yang lebih kuat untuk menempuhi segala yang bakal mendatang kelak tak kira susah ataupun senang. Walaupun aku hanya mampu menikmati keindahan pelangi hanya separu, itu sudah cukup bermakna buat aku. sudah mampu membuat aku terpegun dan tersenyum lebar, bagai mana pula nanti jika pelangi penuh dihadapan mata aku ini? menti teruja separuh nyawa . . tapi aku patut ingat keindahan pelangi hanyalah sementara cuma. masih banyak kemungkinan yang bakal tiba. tidak salah menikmati dan memuji keaman yang diterima cuma jangan lupa padaNYA."

p/s :: 28 February 2011 adalah hari 1 keluarga melemparkan semua batu yang digalas. Syukur Alhamdulillah. Semoga pelangi mampu menyinari hingga akhir nanti. =)





PERHATIAN !: "Kepada anda yang membaca entry ini, jangan cuba memahami keadaan dan situasi entry ini kerana ia mampu membuatkan anda barah otak, jika anda memahami TAHNIAH kerana saya mendoakan supaya hidup anda dihiasi pelangi juga =)"

No comments:

Post a Comment