Saturday, November 26, 2011

Salam Ma'al Hijrah 1433 Hijrah


1 Muharam detik permulaan, perpindahan nabi dan umat islam dari kota mekah kekota madinah . . atas keyakinan dan iman yang teguh kaum muhajirin dan ansar bersatu . . rela bekorban harta dan nyawa demi menegakkan Islam tercinta . . Hijrah itu persaudaraan, Hijrah itu perpaduan . . oleh itu . . mari semua kita sambuat Ma'al hijrah . . Tingkatkan semangat, tingkatkan syi al-islam islam untuk sepanjang zaman . . untuk sepanjang zaman . .

Wahh sedap tak korang nyannyi? =) by the way salam Ma'al Hijrah youu ollsss . . =)

Sebelum itu aku nak mengucapkan beribu-ribu juta kali kesyukuran keatas nikmat yang diberi olehNYA . . kerana masih memberi peluag untuk aku terus bernafas hingga ke hari ini . .

Tahun Lepas, Tuhan telah memberi banyak pengajaran, pengalaman, kenangan pahit dan manis, dan juga telah memakbulkan doa aku untuk menguraikan simpulan yang dihadapi dalam hidup aku . . syukur alhamdulillah . . 1 demi 1 Tuhan menguraikan simpulan yang telah berlaku dalam hidup aku supaya aku lebih menghargai hidup dan manusia disekeliling aku . . Syukur sangat . .

Tahun Baru ini, aku berharap agar kehidupan aku akan semakin lebih baik dari yang sebelumnya . . lebih menghargai hari-hari yang bakal tiba dengan penuh keyakinan, kesabaran, kegembiran dan bersedia dengan kemungkinan yang tidak diingini . . untuk menjadikan hidup aku lebih baik dan akan terus baik sampai keakhirnya aku yang harus merubah hidup aku sendiri . . orang lain hanya dapat memberi nasihat dan bukanlah untuk mengubah diri kita . .


Azam aku sangat besar untuk tahun baru ini . . Setiap hari aku fikirkan ini, mampukah aku melakukannya? kuatkah aku untuk mengekalkannya, hingga akhir hayat aku? aku harap ianya bukanlah sekadar hangat-hangat tahi ayam . . Ah! banyak sanagt pertanyaan dan persoalan . . tapi bilakah tindakannya?

"Ya Allah, sesungguhnya KAU Maha Berkuasa dan Maha Mengetahui . . kuatkanlah Iman aku, KAU tetapkanlah pendirian aku, KAU bukakanlah pintuhati aku dan KAU jadikanlah aku anak yang solehah kepada Mak dan Abah aku . . Amin yaarobbalalamin . . "


No comments:

Post a Comment