Monday, January 23, 2012

Serabut!

Semenjak datang KL nih, semakin serabut rasanya aku, bukan setakat dalaman je, luaran pun same . . Orang kate kalau cantik dalam, cantik juga luarnya even luarnya taklah macam model-model yang ada . . eemm . . semakin suram aje hari-hari dekat sini . . ada beberapa benda yang aku harus fikirkan . .

FYP:
First sekali aku nak ucap Syukur kehadrat Ilahi sebab banyak sangat halangan aku untuk masuk degree nih, tapi atas kekerasan aku dan sabar . . aku berjaya sampai ketahun akhir jagak akhirnya . . ALhamdulillah! Ye! FYP adalah Final Year Project . . nak kena fikirkan tajuk yang betul-betul aku boleh buat . . FYP degree tak sama dengan FYP masa diploma dulu . . diploma siap boleh buat group 4 orang sekali . . and share 1 report 4 orang . . but now , no no no no . . no way anymore! buat single or group 2 orang 1 project . . if group report asing-asing . . same macam buat single lah kan . . adooii . . idea itu ada . . tapi tajuknye maseh bersepah . . terkapai mencari yang sesuai untuk aku . . -semoga Tuhan mempermudahkan jalan aku dan memberi peluang untuk aku sekali lagi naik pentas untuk mengambil segulung Ijazah. =)


Tikus:
Tikus merupakan salah satu masaalah yang aku dan kawan-kawan hadapi . . huh! parah . . bila tinggal rumah sebulan lebih . . tikus-tikus bandar ni mulalah buat parti dalam rumah . . sakitnya hattiii . . berak habis satu rumah! sebab tikus jee . . kitorang dah la penat-penat baru sampai rumah . . bertambah penat tengok rumah berselerak dengan busuk tikusnye lagi . . mane boleh tahan!! lagi tak boleh tahan almari baju aku dijadikan jamban die . . wtf!!  sakit sangat ulu hattii . . termasuk dengan kepala effectnye . . sudahlah aku ni berkulit sensitif, buatnya kena kuman + air kencing tikus . . nauzubillah mintak dijauhkan . . risau amat nih . .  mana aku nak lari?? kecuali pindah rumah!!


Cari Rumah Baru:
Disebabkan masalah tikus yang berleluasa ni . . masalah nak cari rumah sewa barulah pulak . . kalau boleh nak yang dekat dengan kempus jugak . . penat dah nak naik tren duduk umah jauh-jauh . . buat masa dan tenaga aku jee . . biar mahal sikit dari masa and tenaga habis banyak . . kalau boleeh nak duduk seecepat mungkinnye . . Mak and Abang-abang aku pun simpati tengok rumah yang aku duduk sekarang . ." dah sewa murah macam tu lah yang dapatnye mak . . nak lebih-lebih selesa mahal lah mak . . " . -semoga aku dapat rumah yang lebih selesa dari sekarang . .


Sakit:
Sakit urat sendi semua menahan sakit . . lebih seminggu dah tidur tak nyenyak sebab sakit lah! . . macam mane nak pergi kempus kalo sakit macam ni . . nasib baik cuti CNY isnin and selasa sekali . . hope sangat dapat sembuh secepat mungkin sepuaya aku mudah untuk bergerak . . mana nak cari ubat ni ?? jalan pun susah . . solat pun dah solat cara orang sakit . . -YaAllah kau berilah kesihan pada ku . . Amin . . 


Emm . . banyak lagi yang nak fikir tapi yang ada sekarang ni aku mesti fikirkan dulu, sebelum assignment yang banyak akan tiba nanti . . =|

#Semoga urusan ku dipermudahkan oleh-NYA. 

1 comment:

  1. nena, sakit gak?? lin da seminggu skjap ok skjap sakit skjp dmn n pning skjp ok.. tekak pon sakit.. adakah punca ny yg sme??

    ReplyDelete