Tuesday, June 9, 2009

~BosAn dGn hiDop skRanG~

kenapa?? kenapa?? kenapa??
kenapa aku bosan dengan hidup ini??
aku pon tak tawu kenapa aku bosan dengan hidup sekarang ni..??
mungkin dengan keadaan sekeliling..
mungkin juga aku kekurangan kawan..
tak bole jugak kata cam tu..
ramai jek kawan aku...
kawan mase skola menengah,
kawan sekola teknik and kawan yang kat unikL tu...
sume kawan kan... aku rasa hidup aku macam dah tak terurus...
apa yang aku sepatotnya aku buat pon aku tak pasti..
kenapa aku macam nie...??
mungkin aku perlu dibimbing, mungkin juga aku mesti tetapkan matlamat aku..
dan lebih berdisiplin terhadap diri sendiri..
kalo aku dah ada matlamat aku sndiri mesti aku tak rasa hidup aku nie bosan...
aku perlu cari matlamat aku serta mendisiplinkan diri ini...
kadang aku rasa jiwa aku kosong.. takda arah tuju..
kenapa jadi cm tu hemmm..??
mungkin jugak aku tak pernah isi kekosongan masa aku dengan krj2 yg lebih berfaedah..
dan mungkin juga aku sering lupa pada -Nya??
ya!! hAnyA pAdA-Nya...
Ya ALLAH berilah hambaMu ini sedikit kekuatan dan ketabahan hati untuk meneruskan kehidupan yang sementara ini...
suatu ketika dulu aku suka bermain dengan sebuah peribahasa ini dengan sahabat baik ku masa sekolah dulu.. "HiduP inI uMpaMa, PeNtaS lakOnaN dUniA" sampai sekarng aku ingat peribahasa ini... kalO baik lakonan kita, senanglah kita, kalo tak baik lakonan kita, siapa pon tak nak terima kita.. sbb pelbagai kerenah manusi yg kita dapt saksikan kat dunia nie kan...
sama2lah kita ingat mengingati antara 1 sama lain...
cumA 1 aku perlu lakukan..
usaha yang sangat-sangat-sangat-sangat-sangat-sangat-sangat-sangat-sangat-sangat lebih...
cube teka ada berapa sangat tadi..?? ada 10 kan..
maknanya disitu 10 kali ganda aku mesti berusaha daripada orang lain usaha..
sebb abg aku selalu pesan cm tu, aku jenis yg kena usaha 10kali baru boleh dapat sama dengan orang yang usahanya hanya 1 or 2 kali jek.. e2 jugak selalu aku ingat... bila ak rasa kekosongan dan kesepian ni untuk bangun semula semangat aku...
thank kepada semua yang pernah menasihati akU... MuAh!!

sekarang barulah aku tawu sebenarnya aku memerlukan ini..IMAN dihati..
mungkin dengan ada nya IMAN dihati mungkin aku dapat mengubah sikap aku, hidup aku dan akn lebih memberi penghargaan pada orang yg aku sayg... aku harapkan perubahan pada hidup sepaya lebih bersinar hidup ini.. thnkz kepada sesiapa yg membaca...

5 comments:

  1. welcome...saya dah baca..tak tau nak komen apa daaaaa

    ReplyDelete
  2. Kenapa nk bosan dengan hidup? mungkin hati tu kosong. mungkinlah kan.. jadi macam mana nk penuhkan hati? hurm.. ape kata kalau ko kaji pasal diri. kenal diri. kemudian kita akan rapat denganNya. owh solat jangan tinggal.. kecuali bendera merah.. kahkahkah..

    pisstt.. ingat sebab kita lahir kat dunia ni.. :D hehehe..

    ReplyDelete
  3. ehh suke jek die..
    x der makne nya..

    ReplyDelete
  4. huhu...rjin2 je kot kontact2 mmber...mana tau leh bg nsihat kat ko beb..hehe..tambah2 laki ko kat sarawak ni...hehe....

    ReplyDelete