Wednesday, June 3, 2009

~siApa bUnUh siApa?~

Tentang kes pembantu rumah Indonesia mati dipercayai didera, di Kuala Lumpur,
tarikhnya....eemmm... maaf aku tak ingat, tp yang pastinya baru lagi dlm minggu lepas jek..
mesti korang tertanya-tanya, apa kaitan kes minah endon yg da mati ni ngan aku...??
a..a..a.. jagan ingat aku lak yang g bunuh.. huhuuu...
memang dia tak da kaitan ngn aku..
tapi dia ada kaitan ngan opah aku yang kat penang nie..
dan.. korang jgn ingat opah aku lak bunuh nie minah endon ni...
opah aku mana larat dah.. nak jalan pon kena berpimpin...
haaa.. sebab opah aku tak larat nak jalan dan agak uzur..
mak andak aku la yang ambek indon nie krja, suroh jaga makan minum opah aku nie..
urut opah selalu.. basoh baju, mengemas dan mcm2 lgi..
masa mula2 dia kat umah opah ak nie,
baik jek.. mak ak g melawat pon baik jek..
tak sampai 5 minit duduk dah sampai dah teh.. cepat gileee wOoo..
dah lepas 3 bulan minah indon nie krj situ..
mula la perangai pelik dia dtg... tawu die wat pe..??
acu -acu pisau kat opah aku.. mcm nak bunuh org tua tu..
pastu dia penah ambek bantal tutup muka wardah,
wardah nie anak paklong ak yang tinggal sekeli ngn opah aku..
wardah ni baru jek tingkatan 1 tak kalo tak salah ak..
lagi.. kalo dia da malas nak urot opah aku, di tepisnye jek kaki opah aku tu..
seminggu perangai pelik die tu...
mak andak aku balik dari Jakarta nak tengok er perangai dak nie..
tetiba jek die baik je..
makandak ak kasi henfone sebiji n toup 10..
esok pagi bangon da lari da si minah indon nie...
lepas terdenga berita pembantu rumah indon nie mati..
semua ahli keluarga aku da terkezut da...
isu nie la yang paling hanggat ari tuh,,,
huhuhuhuuu...
pas abah aku kasi tawu mak andak aku sal kes cita nie..
dia terus cll polis yg dia penah buat report atas larinya minah indon nie...
utuk kasi sedikit sebanya keterangan...
thenn kelua la pulak keesokan harinya cita sal keterangan nie..
sekarang baru lah kami tawu dia lari g KL, jumpa ngn akak angkat or kawan ke hape kew tah lew...
and dapat kerja kat umah org yg sekarng ni..
tutup mati lak... so kita tak bole nak tuduh gak majikan die yg bunuh die..
sebb dulu dia pon ada niat nak bunoh opah aku...
tapi nyawa opah aku yang da tua tua lagi panjang..
dari siminah indon nie..
cam ne nak buat.. innalillahiwainnalillahirojiun...
AJAL MAUT JODOH PERTEMUAN..
SEMUANYA KETENTUAN TUHAN..
so terimalah seadanya...
kes nie maseh dalam siasatan..
tak tawu lah apa keputusannya nnti..
tunggu lah berita selanjutnya nnti...

2 comments:

  1. dunie nih kecik je dena...senang je kite nak jumpe seseorang tu...
    bahaye tu indon nih..acu2 pisau plak..
    haha.teringat lak aku kecik2 dlu suke gado ngn org gaji aku..aku dlu ingat nak hempuk je kepale die ngn kuali ke ape2 aje la..geram dowh..hoho..ntah nape ntah aku kecik2 dlu..
    skang aku x berorang gaji..pandai2 la nak idup.:D

    ReplyDelete