Tuesday, July 14, 2009

~Mengisi Hari Sabtu & Ahad ku dgn kursus~

Sabtu dan ahad aku hanya diisi dengan kursus.. kursus yg membuat akU jadi lebih berhati2 dengan keadaan.. dunia dan juga akhirat.. walaupon aku menghadirinya kerana terpaksa.. terpaksa mendengar kata Along ku, membalas budi alongku, untuk menguntungkan Alongku dan juga untung untuk diri ku sendiri, dan dlm masa yang sama aku rasa terharu dengan semangatnya yg berkobar2 alongku itu, sanggup support n menanggung segala perbelanjaan aku (belanja makan n minum jek n sewaktu dgnnya untuk menjayakan krjnya ini) tapi alhamdulillah.. along aku e2 sudah dapat sket dari pengorbanan serta kesungguhannya..
korang pernah dengar HPA??
mybe ada yang pernah dengar and ada jak yang takpernah dengar... atau pon ada yg lebih kenal dengan RADIX alaa macam iklan kopi yang kat tV tuh.."mai secawan" kopi radix tuh adalah salah 1 keluaran produk HPA jugak... sini ak nak kongsi sket sal kursus yg ak sudah hadiri selama 2 hari 1 malam nie.. kursus nie 100% disuport oleh Along ak.. sbb dia tawu adiknya nie x mampu.. sepanjang ak ikuti kursus nie banyak yg aku belajar contohnya mengenali banyak penyakit, cara nak MENDIAGNOS orang.. mengentahui lebih dalam tentang HALAL haram pemakan.. aku pon dapat kawan baru kebanyakan dah berumur n da kawen belaka.. menunjukkan bakat kepetahan aku berkata2.. (kena prezentation dlm kumpulan)n yg paling best makan 5 kali sehari.. sape yg tak suka makan tol ark.. org kate rekezeki jgn ditolak..maut jangan dicari...

korang tawu maksud HPA e2 ape?? ada banyak jugak maksud yg boleh diandaikan oleh setiap individu.. contoh..

HPA=Hang Pekena Aku

HPA=Harapan Paling Akhir

dan mcm2 lah..

korang ckap HPA e2 ape lak..??

sebenarnya HPA tu adalah Herba Penawar Al-wahidah.. yang diasaskan oleh Tuan Hj Ismail Bin Hj. Ahmad..beliau seorng yg beragama islam..beliau seorang pakar Herba..beliau bukanlah datangnya dari golongan org2 kaya.. beliau telah mengeluarkan lebih dari 200 jenis produk..beliau memulakan perniagan dengan duit poketnya sndiri..tidak pernah membuat pinjaman dr mana pihak..walaupon ada yang menawarkan kepadanya.. pegangannya tidak mahu berlakunya riba.. kini beliau telah mempunyai lebih 1000 org pekerja.. dan mempunyai lebih dari 50000 ahli yg setia mengguna dan menyokong hasil kerja beliau.. salah seorgnya ak lew.. kalo korang nak join pon bole kasi tawu ak ya.. antara sbb aku bersetuju untuk menjadi ahli HPA adalah..

1. produknya 100% HALALAN TOYIBAH (kerana mencari yg halal itu wajib,skrng da jumpa)
2. produk die aku da cuba memang bekesan..


3. aku ni berpenyakit sket.. datg bulan je mesti sakit gile.. bile da mkn ubat die da ok da..

4. barang2 die da hamir sama banyak dengan yg ada dekat supermaket.. dan dijanjikan lagi barang2 baru nak kelua..

5.bertujuan memantapkan lagi ekonomi umat islam

6.bagi aku ini adalah perjuangan aku terhadap agama sendiri,, aku tak mampu berperang.. tapi aku mampu memperjuangkan.. korang pon bole..

7. HPA menyumbangkan 5% dari hasil jualannya kepada umat islam kita yg memerlukan..

8.sanggup menerima risikO..contoh buka RFC = KFC (sampai kena saman sbb turu diorang)

kalo korang nak tawu KFC merupakan penyumbang utama 6% dari jualannya kepada israil untuk membuat peluru supaya menyerang umat islam di palastin..

9. bole sentiasa sihat selalu...

10.dapat bOnus setiap bulan..

best oowwww... bkn saja dapat pahala sbb kita guna produk halal dan bantu org islam kita..malah dapat bonus lagi... sape yg tak nak kalo kita shoping2 bulan2 dapat bonus.. tolak rezeki namanya tuh... kalo korang nak tawu apa produk yg ada boleh singgah kat blog abg aku nie..http://ihaztel.blogspot.com/ tapi masih banyak barang2 yg takde situ.. insyaallah akn diupdate dari semasa ke semasa... kalo nak tnya pape silakanlah ye.. ak da pandai da sket lepas kelua kursus nie.. tapi maseh belum khatam lagi.. banyak lagi yg aku dan kita kena belajar.. sama2lah kita doakan kejayaan Tuan Hj Ismail ni dan kita juga bole jadi seperti dia.. insayaaallah...


No comments:

Post a Comment