Tuesday, August 25, 2009

~Si bersar dAn Si KECIK~ (ePisOd 3)

Si besar: aaii kecik sayang.. rindu kaw errr.. kaw rindu aku arkk..?huhuuu..

Si KECIK: udah.. dia da buat da.. nak ngade2 ngan aku lak..

Si besar: alaa.. ape salahnya.. takde salahnye kot... kita kan da sejiwa.. rela sehidup semati..
Si KECIK:
ich! ayat jiwang gile..
Si besar: huhhuuu.. ngan sape lagi aku nak berjiwang kalo bukan ngan ko.. ko yang selalu ader ngan aku...

Si KECIK: ye lah an.. selama nie ko tak penah nak ingat aku.. baru sekarang ko ingat aku..
Si besar: ye laaa... maaf ekk.. aku tawu aku salah ngan ko..selalu abaikan ko.. ko pontawukan mase tu aku sedang mabok n da lupa diri..
Si KECIK: haaa..! baru ko tawu langit tu tinggi ke rendah.. kalo nak buat pape tuh pk er dulu..
Si besar: ye lah KECIK, dulu aku dengar je ko jerit2 "jangan buat!, dosa tuh!".. tapi aku buat tak tawu jek kat ko an.. aku tawu ko baik sangat..
Si KECIK: eemmm.. tawu pon.. ko pon tawu kan benda tu salah.. gatal nak buat gak..
Si besar: huhuhuu.. setiap manusia inginkan sesuatu yang baru, serta pengalaman manis mahupon masin..

Si KECIK: eh pahit tak de..??
Si besar: emm termasok gak errr.. hehehee..
Si KECIK: so sekarang da cukop blom ko punya pengalaman?
Si besar:mesti la belom.. banyak lagikan yang nak kena belajar..
Si KECIK: pengalaman percintaan da habis.. nak pengalaman pelak pas nie..??
Si besar: ko rase?
Si KECIK: emm.. aku tahu.. tapi aku nak ko yang kasi tawu..
Si besar: emm pasnie nak fokus on study.. aku nak try dapat dekan.. huhuhuu..boleh ke ek..??
Si KECIK: eemm bendanya tak mustahil lew.. kalo ko nak n bersungguh2 n ko yakin ko nak.. mesti bole.. ko pecayelah..
Si besar: ye aku percaya.. tapi aku tak dapat berdiri sendiri.. kena ada sokongan n dorongan..
Si KECIK: tak pe bendanye bole carik.. kawan2kan banyak.. try minta tolong.. tapi apa yang penting ko kena err tolong bile diorang minta tlg..
Si besar: ye ofcouse errr... aku kan baik, kalo ko yakin kan aku, kate aku baik.. lagi er bertambah baik aku nie..
Si KECIK: ye aku tawu ko baik.. tapi tolong er buat yang terbaik ye..
Si besar: ye same2 lah kita doa..
Si besar: andai kata aku dapat dekan nanti aku nak bernazar err puasa 3 hari berturut-turut..
Si KECIK: emm bagus e2 je nak tunjuk care kite bersyukur.. good2..
Si besar: hopefuly, cos aku ambek 21 kredit hour nie..
Si KECIK: insyaallahh bole.. yakin pada diri.. rajin kena banyak.. malas kena buang jauh2.. tambah bulan2 puase nie.. mesti bole nye.. cayOk!!
Si besar: yess..!! yakin.. ape... yang pentingg....!! kerjaaa... same...
Si KECIK: wonderpet... ehh apetah lagi lagu die da tak ingat da..
Si besar: huhuhuuu.. ape jelah.. aku pon tak ingat..
Si KECIK: dah..dah.. tadi da berazam tinggi, tapi tak bertindak.. takde gunenye jugak..
Si besar: ye baik lahh KECIK... aku g belajar sekarang...
Si KECIK: eemm ok gOod..
Si besar: memang gOod pOn.. seje sorOk.. tak nak nnti orang cakap bongkak n takbur lak..
Si KECIK: ye lah.. bagus err tuh.. dah dah g cepat..
Si besar: ye baikk.. thnkz ye.. loVe u keCik...
Si KECIK: lOve U tOo..

No comments:

Post a Comment