Wednesday, August 19, 2009

~Si besar dAn Si KECIK~ (ePis0d 2)

Si besar: kecikk.. aku cam seday nie.. tolong er pujuk aku..
Si KECIK: ye besar ko saba ekk.. jagan seday sangat, tak baik..
Si besar: dah tu ape jek yg ak bole buat kalo tak bersaba an.. tapi sampai bile..
Si KECIK: relex ek, ko bole lakukan.. ini semuakan ujian dari Tuhan untuk kita..
Si besar: ye.. masalah skang da semakin bertambah-tambah lew KECIK..
Si KECIK: ye aku tawu.. dulu ko happy je kan.. takde masalah.. tapi sampai bile nak takde masalah.. kalo takde masalah macam takde life lol.. ini lah yang dinamakan kehidupan..
Si besar: iye lah an.. dulu relex jek.. sekarng cam ni lak.. skarng da sampai masa aku tok hadapi masalah lak..
Si KECIK:hemm cam tu lah ko terima jek segala yang datang.. insyallah mesti ada penyelesaiannye..
Si besar: eeemm.. btol tuh.. awitu kawan kite da coma.. skrng die da pergi dengan selamatkan.. ujian die da lepas da.. ujian kite jek yang maseh menanti untuk muncul..
Si KECIK: ye la besar.. besa ko jage diri baik2 ye.. aku sayang kO sangat... kalo ko sakit aku sakit 2kali dari kO, ko tawu tak..
Si besar: baiklah kecik.. tapi kalo dah ditakdirkan nak buat camne kan... same2 lah kita hadapi..
Si KECIK: ye besa.. kita terima jek seadanye ye.. hidup mesti diteruskan.. ape yang penting dOa..
Si besar: betol tu KECIK..
Si KECIK: ehh.. aku tawu ko da lama.. perut da kasi tawu ak da.. dah g cepat.. siyan perot tuh...
Si besar: haaaa'aa lew.. ak pon terasa cam perot da mara2 aku err.. tapi kecik sebelum ape2 aku nak mintak ko doakan kebahagiaan aku ek.. kalo aku bahagia compOm ko pon bahagia gile..
Si KECIK:ye lah besar... aku sentiasa dOakan ko..
Si besar: thnks KECIK..
Si KECIK:sesama..

No comments:

Post a Comment