Tuesday, August 11, 2009

~Si besar dAn Si KECIK~ (ePis0d 1)

Si besar:hai boleh kita berkawan dgn lebih rapat??
Si KECIK:alamak aii skemanye.. camtu kew nak ngorat?
Si besar:aik nape ganas sangat nie.. lembot er sket.. mane ader nak ngorat, nak berkawan rapat jek..
Si KECIK: eh.. tak cukup lembut ke tu..? kalo ko sentuh aku mesti lagi lembot..

Si besar: owh ye kew.. nak, nak.. aku nak rase sket kelembutan ko tuh..bole?
Si KECIK:eh.. mane bole lew ngOk.. kalo ko nak rase kelembutan aku ko kene lihat dengan mata hati.. mata kasar tak bole..
Si besar: eh.. ko nie hantu kew..?

Si KECIK: eh..eh..eh.. sedap je ko kate cam gi tuh ek.. ko kena sedar.. err..err.. err.. siapa nama ko?
Si besar:yEs..! berjaya jugak aku nak berkenalan ngn ko sepatotnye aku yang tanya name ko.. tapi tak pe aku suke.. ko panggil aku "besar" jek ye..ko tak nak kasi tawu name ko?
Si KECIK: kalo aku panggil ko "besar", ko panggil aku "KECIK" suda.. sebenarnya memang dah lama aku nak kenal ko, tapi baru hari ni ko nampak aku besar.. sbb aku ni kan KECIK..
Si besar:oowhh..! ye kew.. jahatnye aku nikan bole lak tak nampak ko yang selalu je ade ngan aku.. tape2 mulai sekarang kita jadi kawan yang paaalliiing baik naaaakkk????
Si KECIK:naaaaaakkk!! aku suke.. sbb selama aku ader ngn ko, ko tak penah nampak aku and tak pernah nak sembang2 ngn aku..ape yang aku cube nak sampaikan pon, ko buat tak kisah.. kadang aku tengok ko macam tak terurus jek...
Si besar: owwhh ye keww.. kirenya dah lame la ye ko perhatikan aku ek..?? terharunye akuu...
Si KECIK: haa'aa.. tapi sebelum ko nak berkawan rapat ngan aku.. aku nak mintak somting dari ko..
Si besar:ape die? insyaallah kalo aku boleh kasi, aku akan usahakan untuk kasi kat ko.. kalo tak dapat maaf la ye..
Si KECIK: eemm.. kalo ko nak berkwan ngn aku.. ko kena ikot ape yang aku cakap.. ko jangan risau.. aku akan suroh ko buat benda baik2 jek.. walaupon aku cakap tak berapa nak sopan siket..
Si besar: ok.. aku nak berkawan baik sangat2 ngan ko.. sbb tiada kaw tiadalah aku..
Si KECIK:oookk besar.. aku bersyukur sangat dapat kenal ngan ko..
Si besar:aku pon same jugak... hope kita akan tetap bersama walau apa jua yang terjadi.. ceeeaahh! romentik ark ayat..??
Si KECIK:eemm.. ader er sket..
Si besar: heemmm.. tak best langsung er ko nie kecik.. romentik er sket..
Si KECIK: alaa ko niee.. awal sangat er nak romentik2 ngn ko...slow2 errr.. ak maseh baru nak belajar..
Si besar: i seeehh.. ader jgak die belajar bab2 romentik ni ek..
Si KECIK: yee la.. ko nak tawu aku belajar dari mane??
Si besar: dari mane?? majalah?? emm.. internet?? eemm.. tV?
Si KECIK: sala errrr.. aku belajar dari kaw errrr besar...
Si besar:oowwwhh ye kew...??
Si KECIK: kalo ko nak tawu ape yang ko belajar sume aku tawu.. ape yang ko rase sume aku tawu.. ape yang ko buat pon aku tawu..
Si besar: aiiikkk cam ne ko bole tawu nie KECIK?? ko intai aku ek..?? kalo akuu bbeeeee pon ko tawu..??
Si KECIK: ye laaa.. SEMUA ko faham SEMUA...??

Si besar:wahh KECIK ko nie memang bukan sebarang kecik errr...
Si KECIK: haaa.. baru ko tawu.. walaupon aku nie KECIK aku pon besar cam ko gak tawu...

Si besar:haa laaa KECIK, betol cakap ko.. ini yang buat aku cair ngn ko nie...
Si KECIK: waahh.. aku memang cam nie.. kalo aku da pandai berkata-kata sume orang pon cairrr mmaaa...

Si besar:haa'aa la kecik.. ehh kecik nanti kite romentik2 lagi ya.. aku nak gi kelas errr..
Si KECIK: ooww.. haaa'aa laa.. aku tawu ko ader class.. ko belajar baik2 ya..

Si besar: ye baik KECIK.. thnkzz..
Si KECIK: kalo ko berjaya nnti, ko pon akan bawak aku same tok berjaye takde lew aku malu sbb dapat kawan cam ko..

Si besar: ye lahh KECIK,, aku akan cuba buat yang terbaik.. tapi ko kene tlg aku jagak tawu KECIK...
Si KECIK: ye mesti aku mesti tlg ko.. sbb aku sayang sangat kaw beesaarr...

Si besar: ye kecik aku pon sayang ko jgak..
Si KECIK: thnkzz daarrrr..

No comments:

Post a Comment