Sunday, July 24, 2011

Talk About Love.

Ehemm.. Hai all, lama ak tak bercerita bercelotehkan? biasalah buzy gile dengan Full Time job, sepanjang cuti ni, bangun tido pergi kerja, balik kerja penat tido sampailah jam kesayang berbunyi mengejutkan ak untuk pergi kerja. Siyes takde life ak. Life ak bila time cuti seminggu sekali tu je. so seminggu sekali je lah ak boleh layan life gila ak bersama kawan-kawan kesayangan. bila tak de kawan-kawan yang nak layan life gila ak. lepak rumah rehatkan diri itu pun more kepada tido huh! kurang feel life kan? Siyes rasa tak moh kerja sampai bila-bila boleh? saya nak jadi student je. ok tak? sbb time jadi student je ak rasa ak bole buat banyak kerja gila and senyum tanpa henti. =)

tapi sepanjang ak kerja kali nih, ak tertekan sangat. siyes ak tak suka kerja kali ini. attcully kerjanya ok, cuma yang tak boleh tahannya perangai perkerja kat situ, yang memang tak sebulu ngn ak, semakin berbulu pulak ak rasa ak kerja situ. dengan sorang yang jenis denkinya. tak boleh tengok ak lebih sikit. dengan yang sorang lagi asyek nak ikot baran die je. semua orang nak di babikannye. so for the first week memang menangis jagak lah untuk ak tahan and biasakan diri dengan keadaan sekeliling. lebih banyak bersabar even orang kianat ak dari belakang. nasib pesanan Acik sentiasa terngiang-ngiang ditelinga

"Sabar ja, biar ja depa nak buat apa pun, kalo depa nak rebut costemer pun biar ja, hang tu nak kerja 2 bulan ja. kalau ada rezeki hang ada ja tu nanti."

terima kasih acik kerana semangat itu, ak yakin rezeki ada dimana-mana, tanpa diduga ia akan ada, apa yang penting sabar dan usaha. dan tak lupa juga pada dia yang selalu mendengar luahan hati sepanjang ak kerja sini. segala tangisan, makian, dan juga kegembiraan ak kaw dengar. terima kasih sayang. terima kasih kerana sentiasa ada memberi sokongan disetiap suka duka ak ketika berperang untuk mengakhiri job ni.

Alhamdulillah berjaya tamatkan jua job ini dengan sokongan family, orang yang menyayangi diri ini, dan sahabat-sahabat terutamanya Fatty yang sama join ak untuk cari kerja dan support ak untuk kerja. banyak benda dia tawu tentang hati yang sekeping ini. thanks beb love you! . tak lupa juga pada Jie, Emira, Lin, Jut, Lan and Sir. yang sentiasa ada untuk melayan otak gila ak semasa cuti time. hehehee . . best selalu ak menyusahkan diorang untuk bersuka ria bersama, untuk ak melupakan, membuang segala tekanan yang menyerang sepanjang kerja nih. siyes ak tak penah rasa tegang urat bila ak bekerja, termasuklah urat kentut ak. huh! mahu melepaskan keluhan lega ketika ini. tersanagt-sangat-sangat lega.

tapi banyak jugak pengalaman ak dapat bila kerja jual accesoriss nih. macam ragam orang yang ak jumpa. bila pikir-pikir balik seronok pulak. cuma ketahan hati dan perasaan serta kawal emosi dalaman dan luaran yang sangat banyak. Iman dan hati maw kena kuat kalo nak kekal lama. kalo tak separuh hari ja dah cabot bai!.

21st July is my last day work at thare. Alhamdulillah . . malam tu jugak naik Genting H. untuk melepaskan segala-galanya. segala letih, bangga, syukur, cinta segalalah. senyum ak kembali terukir puas!


Thanks, Jut, Wa, Jie and Lan kerana sudi on untuk naik genting H.

Akhirnya merasa jua ak naik Genting H pagi-pagi buta on 1am-5am baru turun. this is my first time! before this pergi waktu siang bersama mereka2 sahabat yang tersayang termasuk dengan arwah topeq dulu. dah 2 tahun ak tak pergi genting H rupanya an. sepanjang perjalanan ak kesana memory lama kini kembali. terasa kehilangan sekejap =( . its ok now ak pergi untuk merialisasikan hasrat hati yang baru.

Kali ini merialisasikan tentang cinta diantara kami dengan pasangan masing-masing, bercerita kisah cinta dulu hingga kini, dan dapatkan matlamat dalam cinta untuk diri masing-masing kepada pasangan masing-masing. setiap orang sememangnya mempunyai kisah cinta yang sangat berlainan. ada yang bertukar-tukar. ada yang masih menanti cinta dulu even sudah ada yang sekarang. ada yang sedang tergantung tak bertali. dan ak lebih kepada berahsia. tapi rahsia ak dapat dihidu dengan pengalaman mereka yang sudah lali dengan pahit manis cinta nih. memang hebat. syukurlah even ak masih dengan pendirian ak untuk berahsia tapi ada jugak nasihat untuk ak dalam bercinta ini;

wa say: "you ni jenis yang suka berahsia, okey you ni bahaya sikit, tapi jenis you nih, mesti yang jenis romantik dengan bf you, you nih bertuah bf you terima you seadanya"

aku: "I hope so."

wa say: "if you yang sayang bf you more itu bahaya sikit. you kena kerja keras."

aku: "I thik he love me more."

wa say : "Wah! its good. you are lucky."

ak hanya tersenyum. lalu ak berfikir, memang ak sayang tapi ak tak pandai untuk menyatakan bagai mana ak sayang. berkata ak sayang memang mudah, tapi ak tak pandai meluahkan dari segi perbuatan, gerak tubuh, expresi. ak rasa ak sangat pandai untuk itu. tapi ak mahu simpan supaya ak tidak hanyut dengan perasaan cinta itu sendiri, ak takut ak lemas karam ditengah lautan dan ak menjadi mimpi ngeri untuk ak setiap hari. Tapi seyes ak setia pada apa yang ak ada. dan ak bersyukur kerana ada kamu yang menyayangi ak yang agak susah difahami ini. terima kasih sayang.

Ini pulak pesanan dari letcer yang sentiasa mengambil berat tentang studentnya yang bijak-bijak nakal nih. letcer saya ni bukan sahaja berpengalaman dalam Networking jer. Die pon hebat dalam cinta. biasalah die lebih makan garam dulu dari ak yang baru budak hinggusan dalam urusan cinta nih:


Thanks alot sir. Insyaallah saya akan buat yang terbaik untuk orang yang saya sayang. =)

Nota: "Cintailah sederhana saja, jika kita mengangkat cinta terlalu tinggi takut jatuh nanti rasanya sangat sakit taw."

No comments:

Post a Comment