Thursday, June 28, 2012

M.I.M.P.I

Mimpi ada satu cerita yang hadir sewaktu kita tidur, hadirnya tanpa kita duga, tanpa manu skrip, tanpa kata  yang atur, banyak persoalan bakal kita tabur,

bagaimana jalan ceritanya?
bagaimana ianya terjadi?
siapa yang akan menjadi pelakonnya?
siapa pengarahnya?
apakah pengakhiran ceritanya?
apakah maksudnya?
adakah ia benar?
mungkinkah akan berlaku?
adakah ianya satu petanda?
adakah ianya hanya sekadar mainan dalam tidur?

Mungkin ada sebabnya tersendiri kenapa Tuhan ujudkan mimpi kepada umatnya.
Dengan adanya mimpi, lebih mudah Tuhan tunjukkan kekuasaannya, supaya mengingatinya tanpa kita sedari.
Dengan hadirnya mimpi, aku akan lebih berhati-hati dalam menjalani kehidupan harian aku.
Dengan hadirnya mimpi, membuatkan aku tersenyum sepanjang hari.
Dengan hadirnya mimpi, membuatkan aku terfikir sepanjang hari dan hari-hari.
Dengan hadirnya mimpi, membuatkan aku tercari-cari.
Dengan hadirnya mimpi, membuatkan aku resah sepanjang hari.
Dengan hadirnya mimpi, memberikan aku seribu satu tanda tanya.
Dengan hadirnya mimpi, aku mampu menanam azam baru.
Dengan hadirnya mimpi, mampu membantu aku dalam membuat keputusan.
Dengan hadirnya mimpi, mampu membuatkan aku menginsafi diri.

Mimpi bukanlah sesuatu yang rialiti.
Ia hanya satu fantasi yang tak mampu kita miliki.
Ia akan datang dan pergi.
Ianya juga berganti-ganti dan mempunyai maksud yang tersendiri.
Kadang ianya hanya igauan ngeri.
Ia juga sesuatu yang unik dalam hidup ini..

Terima Kasih Mimpi.  

No comments:

Post a Comment