Saturday, June 2, 2012

Ayat DIA suatu ketika dahulu.

Sedang aku mengimbau kembali kisah-kisah dulu, 
untuk aku tuliskan semula dimana kisah kita sebenarnya bermula.
Banyak benda yang aku jumpa dari yang aku tak tawu, sampailah memang aku dah tawu,
dan ada yang memang aku tahu tapi aku sendiri tak pernah perasankannya.
Ada juga yang menimbulkan tanda tanya ????! pada aku .
Apa yang aku jumpa semuanya aku senyum saja.
Semua yang terjadi ada hikmahnya.


dari hasil pengembaraan aku, aku terjumpa kata-kata yang mungkin juga,
 dia cipta sendiri atau dia copy from somebody.
tapi hati aku kuat mengatakan dia yang cipta sendiri.
mana aku tahu?
sebab kami sudah bertukar hati dan kini telah bersatu hati. 
(gatai gedik-gedik)
^_^


Ayat mula-mula kita jatuh hati dulu, hampir 1 tahun yang lalu.  




Selama hampir 1 tahun ini, aku sedar, aku nampak kesungguhan dan ke ikhlasan itu.
Ayat-ayat yang di coretkan itu, adalah yang mendorong dia, bersabar, menerima segala kerenah yang telah aku ciptakan sama ada dengan sengaja atau pun tidak. 
Aku sangat suka mengguji, tujuan untuk menilai hati budi.
Bila aku telah miliki hati dia selama setahun ini, harapan aku untuk tahun-tahun lain adalah untuk memiliki hatinya buat selama-lamanya. 
Supaya ia dapat membawa aku ke Syurga yang hakiki.
Thanks Dear!


2 comments:

  1. waahhh interesting.. patutlah nampak makin gemok skang.. hati dah berbunga2 rupanye.. Ehem2.. <3 <3

    ReplyDelete
  2. Ha'aah,sebab sekarang tengah musim bunga hati pun jadi bunga2lah.. semakin gemok eh.. semakin kurus adelah ini..

    ReplyDelete