Monday, May 28, 2012

Ayat Bertulisan Hijau dalam Notes.

Nota yang berisi ayat-ayat entah jenis perasannya, sama ada sedih, pilu, resah or bahagia.
Anda tentukan sendiri. Ayat ini aku tulis sebelum nak tidur, selalu waktu malam ja ayat-ayat macam ni selalu keluar, kalau tidak ditaip, aku menulis seperti dalam notes dibawah.
Setelah ditenung diteliti, dibelek-belek, dizoom sampai tak boleh nak zoom lagi dah,
masih jugak tadapat nak bacakan? 
so sini aku translatekan. =)
Selamat Membaca dan Selamat Malam!!


Maafkan jika aku menyakitkan hati..
Kerna kita telah bertukar hati..
Kita sama-sama menjaga hati..
Agar ia tidak disakiti..
Tuhan telah menetapkan janji..
"Setiap yang hidup pasti akan mati.."
Kita merancang untuk hidup sama sampai mati..
Tapi kau jangan makan hati..
Andai aku pergi dulu nanti..
Tuhan juga berjanji..
"Setiap kehilangan pasti akan berganti.."
Dan Tuhan akan beri bonus lagi..
"Akan KU gantikan dengan yang lebih baik nanti.."
Bersyukurlah kita kehadrad Ilahi..
Kerna memberi kita peluang bersatu hati..
Walau apa yang dirancang tidak menjadi..
Andai kita tabah menghadapi..
Andai kita tidak bersama didunia ini..
Mungkin di Syurga nanti..
Jangan kita berhenti berdoa pada Ilahi..
Sampai impian ini jadi realiti..
Kita tidak pasti dengan apa yang akan terjadi..
Apa yang pasti kita berusaha jadikan ia realiti..
Jangan bersedih hati..
Tuhan juga mengerti..
Apa yang kita inginkan kini..
 Hanyalah bersatu hati..
Menyemai kasih suci..
Dan berjanjilah agar kau akan menyayangi..
Biar apa pun yang terjadi..
Kerna aku sentiasa disi..
"Walau Jauh Dimata, Namun Dekat Dihati!"

Diana
3/2/2012
2:39am



1 comment:

  1. sgt suka enntry ini....comel pulak pakai pen ijau

    salam ukhwah
    blogwalking 31/5/2012

    ReplyDelete