Tuesday, June 14, 2011

Bikin Panas!! Pulangkan Hati Aku!!

Memang panas sangat rasa, berasap-asap telinga, macam nak sepak terajang semua yang ada, tangan mengigil gila vavi, macam nak tumbuk orang, kalau boleh nak buat daging salai, gila geram! . Semakin panas pulak hati bila semakin dibiarkan, semakin dibiarkan semakin sakit hati kau tawu tak, dah rasa lain macam sangat dah. Tolongglah bagi tahu kalau aku buat salah kat kau, kalau kau buat tak tahu saja, melayan aku seperti biasa , tapi riaksi kau seperti mahu lari jauh dari aku . Lari dan terus lari taknak pandang aku lagi . Aku tak kisah kalau itu yang kau mahu . cuma aku tak faham apa yang sedang kau fikirkan ketikan ini, sehingga sanggup buat aku begini . Kau tahu setiap masa aku hanya fikirkan ini ? Segala kelakuan aku kini semuanya palsu berlaka . Dari senyum aku . Dari gelak tawa aku . Dari tutur kata aku . Dari pergerakan aku . Kau tahu ke ape yang aku fikirkan ? kaw tahu ke kenapa aku sibukSibuk nak kerja, padahal ini adalah masa untuk aku rehat fulltime bukan kerja as fulltimer ? kaw tahu ke kenapa aku masih disini ? *Kini mengalir* Ya, pada dasarnya. tapi didalamnya kau tahu ? takkan ? Semuanya bersebab . . ini bukan masanya untuk aku berikan sebab . Dulu aku pernah katakan yang aku nih " Jahat . Tak berharta . Tak pandai . Tak hebat . Ramai Scandal sana sini " tapi apa kau kate " Itu semua tak pentingkan ? Yang pentig hati . " Aku kagum disitu tawu . Semakin hari semakin ingin aku kenali kekuatan hati kau itu . Totally you are difference . Yup aku didalam dunia aku, aku sebagai student off course nak have fun dengan life nih . Kau pun mesti nak macam tu kan . dan sekali lagi aku kagum kau faham aku adalah student . disebabkan ini "I just wat ape yg i ase patot i wat jaw, asalkan u always happy n bahagia dgn khidupan u . . " aku terharu! "ha'aa if U terharu I pon turut terharu . . :) dont think anythink . . cos i love u . ." aku macam tak percaya kaw tawu . Aku sangka kehadiran aku ini akan menyusahkan hidup kaw . tapi kaw kate "tak de pape u menyusahkan i . . bertambah senang lg ade lah . . selama i mula mengenali u. bertambah++ senag idop u . . kete baru, fone baru, idop baru and kerja baru . berbanding kehidupan i yg dulu . .kehadiran u dlm idop i , seperti memberi semangat baru tok i teruskan idop i . thanks so much dear ." kau tahu mengalir air mata aku bila kau cakap macam tu . tak pernah ada orang cakap aku membawa kesenangan dalam idop dia . gila terharu . tapi aku masih menafikan itu . itu semua rezeki kau . kau usaha kau dapat . aku tak beri apa-apa . hanya sokongan dan pendapat . kaw kata lagi " I terharu jgk cos u dah beri apa yang patot bagi. . rezeki datannya dari pada Allah . Usaha dari I and sokongan dari insan yang tersyg =) " kaw tahu berapa banyak air yang tumpah ? tak tahukan ? ok abaikan . itu tak penting . Yang penting sekarang aku tahu kau terasa dengan aku . mana aku tahu ? sebab hati aku ada sama kau lol . tak terasa memang saja la kan . Pada mulanya aku sangka kau ok . aku kagum lagi kau kuat . maseh dipihak aku . =)
rupanya sangkaan aku meleset . so kalau rasa hati aku tu tak sesuai ada dekat hati kau sila pulangkan sekemas-kemas yang mungkin supaya aku tak sakit disini tanpa hati aku itu . Sekurang-kurangnya aku boleh jaga hati aku supaya kehidupan ceria aku tetap berseri . If hati aku tak aman . tak selamat . sakit . semua perkara gila
sanggup aku lakukan kau tawu ? sanggup aku ambek balik hati aku ni walau jauh sekali pun . ok kau tak tawu itu , sebab kau baru nak tahu . If kau sakit bila mendengar sesuatu dari sebelah pihak, lalu menghukum aku begini . Ya, aku
sanggup menerima hukuman ini, jika itu memang kesalahan aku . Sekarang kau tak patut memberi sebarang hukuman sebelum kedua-dua pihak memberi penerangan . Ya, kau nampak, tapi kau tahu apa sebabnya ? Kenapa ? bagaimana ? buktinya ? tak kan ? so memang tak adil bagi aku untuk menerima hukuman ini tanpa sebarang penerangan . Aku cuba untuk face to face supaya ia lebih jelas . Tapi alasan kau bergitu padat untuk mengelak . ok fine! sampai bila kau mampu mengelak . Aku tak kisah kerana maseh ramai yang mahu menghulurkan tangan untuk aku terus berpaut dan sentiasa menjaga aku even mereka tiada disisi .
dan maseh ramai yang mahu memberi kata semangat untuk aku terus menghadapi kehidupan aku yang mendatang . kehidupan aku masih panjang untuk dihadapi dari memikirkan keadaan yang remeh temeh ini . aku dah biasa dengan orang yang sebegini mudah datang dan mudah pergi .
Thanks sebab menjaga hati ini hanya sekejap cuma , thanks juga dengan kerana pernah memberi sebutir harapan , thanks juga kerana pernah mengambil berat tentang diri ini . Thanks juga sebab membuatkan aku tersenyum . Thanks juga sebab penah menjadikan aku seorang permaisuri hati kau , thanks juga kepada semua peristiwa manis yang pernah dilalui bersama . Thanks for every think .

Maafkan aku andai aku bersalah . Take good care for your self . Hope U will be happy everyday . and take care for you PKA too . ape yang penting MAKAN. ada jodoh jumpa lagi . BYE!

3 comments:

  1. dena, pada mulanya aku tak faham apa yang berlaku tapi tiba-tiba baru aku sedar seperkara. dena sudah jatuh cinta ! hehe. weh, relax ar. putus cinta tue adat ar, tabah tau !

    ReplyDelete
  2. Mie :: Ahahahaa.. inikah yg dinamakan cinta? winkk. saba je lah akn.. ak ok je.. angen sekejap je nih..

    Miss merpati :: sedang cuba ngeh ngeh . .

    ReplyDelete