Wednesday, September 5, 2012

Apakah Tonsil?

Tonsil? Apa tu penyakit tonsil? dan kenapa aku nak tawu apa itu penyakit tonsil?
Inilah kali pertama aku dengar tentang penyakit sebegini..
Bab penyakit ni memang aku jarang akan update, melainkan aku mengidap penyakit atau kawan-kawan yang berpenyakit, yang sakit sihingga memerlukan operation..

Kali ni penyakit tonsil pulak yang terjadi pada kekasih hati..
selalu sangat tak sihat badan jadi inilah sebabnya yaa..
Jum! kita review sikit apa dan kenapa tentang penyakit tonsil ni..


Perbezaaan antara penyakit tonsil dan tiada penyakit tonsil.

owh! inilah fungsi tonsil.

kalau da teruk memang dah tak boleh nak buat apa-apa lagi kena buanglah tonsil tu.

link untuk artikal selanjutnya tentang kanak yang yang menghidapi penyakit tonsil, http://www.biovco.com/indexik.php?no=24&tjk=radang_tonsil_perlu_dibuang.php



hah! patotlah selalu rasa nak demam, sakit kepala, letih-letih ja badan dia, bibir kering.. isk2!

kalau dah agak-agak kurang lagi seminggu saja, maseh boleh ikut rawatan awal ni tak?


ok, sekarang aku tak kisah kalau tonsil Ijal kena buang, sebab lepas ni mesti dia tak akan kerap sakit lagi, kalau tak setiap bulan demam.. Kalau tidak agak risau jugaklah aku, sebab dengar nak kena operation, kalau pembuangan tonsil tu membuatkan Ijal tak sakit lagi, aku juga redha. 


Pesakit saya!

Hope you strong dear..

No comments:

Post a Comment