Saturday, November 3, 2012

Orang kuat!



Mukadimah dengan muka sendiri, tak tahu nak cakap apa maksud muka sendiri..
Muka kesian ada, muka nak senyum ada, nak nangis ada, nak mintak disepak pun ada..
confuse dengan diri sendiri..

Sebenarnya aku cuba untuk kuatkan diri sendiri untuk menjalankan kehidupan harian aku yang semakin berterabur, bersepah, berserabut.. !@#$$#%@#%^%$

Report FYP yang sekangkang kera saja lagi pun tak siap-siap,, abik masa gila vavi punya lama..
padahal, boleh je siapkan 1 hari.. tapi aku tak mampu.. otak dok merapu, meroyan, menulis then padam, tulis dan padam.. tak tentu hala..

memikirkan, menangis, fikirkan lagi, menangis lagi..
inilah orang yang sedang dilanda masalah dalam percintaan.. 
mulanya dulu indah berlaka.. kini diam seribu bahasa..
banyak sangat persoalan seperti dientry sebelum aku persoalkan click sini .. 
sehingga aku penat sendiri, tidur pun termimpi-mimpi, mengigau-ngigau..

aku sendiri dah malas nak fikir, banyak lagi kerja aku perlu lakukan..
lebih penting dalam hidup aku dan penting untuk masadepan serta keluarga aku..

aku memang suka berfikir, tapi aku lambat sikit bertindak, aku takut tersalah langkah..
tapi aku juga degil, degil nak buat jugak if aku fikirkan ia bagus untuk aku,, 
sebelum aku berdegil, aku lebih suka mintak sumbangan pendapat dari kawan-kawan, dan abang-abang aku.. merekalah penggerak semangat aku..
Terima Kasih!

Untuk November yang tiba ini, aku mengharapkan kekuatan dalam diri..
Melupakan sesuatu yang indah dulu tu, menjadi indah dimasa depan aku..
disebabkan kekuatan itulah aku terpaksa jumpa penasihat dan menerima hadiah yang tak terhingga..

tadaa!


Semoga aku lebih berbahagia dan berjaya dalam hidup dan masa depan aku, serta diakhirat sana..



2 comments:

  1. la tahzan... innallaha ma'na... Allah sntiasa ada sayang... tersenyumlah walaupon pahit kerana stiap yg blaku ade hikmah yg trsembunyi.. sbagaimana Allah mnyembunyikan sang pelangi.. setelah meredah hujan, pasti muncul plangi.. senyum skitttt...

    ReplyDelete
  2. http://dlasweet89.blogspot.com/2012/06/cinta-yg-indah.html

    For u syg, renungan bersama... betul cakap cik lin kite tu.. senyum skitt.. U can b Tough! U can b Strong! Jgnlah Kau bersedih, cause everthng gonna be ok! :'D

    Selagi Allah No. 1 dihati, insyaAllah segala2nya akan ok my dear.. Jaga diri, jaga Iman, Jaga Hati na my Jannah frenz ♥ ;')

    ReplyDelete