Wednesday, November 14, 2012

satu pergi, ramai yang datang..

Baru-baru ni, tetiba rasa nak tukar status dari "in open relationship" to "single".
Gatai tangan la katakan..
Bukannya nak buka cerita, or nak cari isu baru..
Tapi aku rasa aku dah takkan tukar lagi status yang agak penting ni..
Bagi aku ia bukan satu permainan..
Ini laman sosial ja kot..
Life is life..
Sosial is sosial..

baru ja tukar tak sampai seminit dah macam-macam yang comment, 
like tak tau nak kira berapa..
sebab tak sampai seminit aku dah delete status yang aku change tu..

haisshh tak sempat nak sembunyik..
ramai pulak yang tak tido lagi..
aku ingat aku ja yang belom tido..

but it's ok, isu ni sekejap saja..
tapi banyak jugak la yang tetiba meroyan, dan muncul dengan sesuatu yang aku sendiri pun tak sangka..
tengoklah niii..


Orang ni tengah meroyan, like semua status-status aku..



Ini yang paling comel, dalam diam-diam die, request terus..

ada jugak yang  bertanya dan nampak akan perubahan dalam diri..
thanks la kawan sebab perihati dekat aku nii.. 
terima kasih jugak sebab banyak tolong aku bila aku dalam kesusahan..


Walaupun jauh, dia sentiasa ada dengan aku, walau tak hari-hari massage and call..
dia jugak selalu bagi moral support dekat setiap apa yang aku hadapi..
walaupun dia sendiri pun bermasalah dalam hidup..
but we need each other..
Love you friend!

Ada lagi yang sentiasa ada dengan aku,, 
Yang selalu massage dan direct cakap dengan aku, bagi kata-kata hebat dan peransang,,
semuanya untuk masa depan aku sendiri..

Aku sangat menghargai mereka..
Tanpa mereka entah kemana aku hanyut tah..
nasib jugak laa hati aku kuat!
dan tak pernah memberi harapan setinggi gunung, sebab aku takut bila berada ditempat yang terlalu tinggi..
gayat! tapi aku mahu dan suka akan cabaran..
hidup hanya sekali..

tak salah mencuba apa yang kita mahukan dalam hidup ini..
tapi ingat pada batasan yang telah ditetapkan Tuhan..

Disetiap kejadian pasti ada sebab dan alasannya..
tak perlu lari dari kenyataan.. 
kerana ia akan sentiasa menghantui diri, selagi kita tak selesaikan masalah itu sendiri..

wahai wanita-wanita seperti aku, kalau orang yang kita rasa baik dan sayang itu hilang,
percayalah bahawa Tuhan nak beri kita yang lebih baik dari apa yang kita pernah miliki..
tapi yang pasti, yang kita pernah miliki, takkan pernah sama dengan orang yang bakal kita miliki kelak..

Tuhan lebih mengetahui..  


2 comments:

  1. Tiap kali rasa susah, tiap kali rasa tak mampu.. amalkan "Allahumma yassir wala tua'sir, rabbi thamim bil khair".. insyaAllah..

    Salam maal hijrah.. May Allah guide us.. Maafkan segala salah silap spanjang berkawan.. Semoga persahabatan kita kekal ke jannah.. insyaAllah.. yang baik dtg dr Allah s.w.t, yang buruk dtg dr diri lin sendiri.. May Allah give you happiness... =)

    ReplyDelete
  2. its okay..Allah akan temukan kita dengan orang yang salah sebab nanti kita akan dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA. Dunia belum berakhir..hikhik :)

    ReplyDelete