Friday, November 2, 2012

Persoalan..

Persoalan?

Persoalan yang sedang bermain dalam fikiran,
hinggakan aku tak tahu apa yang aku fikirkan,
apa yang orang cakapkan,
apa yang orang cuba sampaikan..
apa yang aku cuba sampaikan,

kemana pun aku berjalan, aku tak pernah terfikir akan keselatan diri..
aku hanya pasrah andai apa-apa saja musibah yang akan menimpa aku..
mungkin aku takkan sakit, walau ia berdarah sekali pun..
kerana abagi aku, sakit hati yang aku sedang tanggung kini, lebih pedih lebih tersiksa sakitnya..

persoalan yang bemain diminda, seperti menghantui diri ini..
persoalan ini, mungkin tiada jawapan, entah lah sampai bila aku harus tunggu jawapan ini..
persoalan ini, seperti menghukum diri aku ini..

aku tak tahu dimana salah aku..
aku tak apa yang aku boleh lakukan..
aku tak tahu sama ada kesetian aku ini masih belum cukup..
aku tak tahu sama ada kasih sayang aku ini masih belum cukup untuk dihargai..
aku masih tak tahu banyak tentang kehidupan ini..
aku masih belum cukup jujurkah?

aku sering berfikiran posotif, sedangkan aku nampak pengakhiran ceritanya bagaimana..

aku dah semakin malas untuk memikir,
aku dah semakin malas mahu menaip,
aku dah semakin malas mahu bercakap,

dan tapi aku tahu, aku masih belum cukup untuk bertindak..
aku akan bertindak, tindakan aku tidaklah sedrastik orang lain..
yang pastinya, aku akan bertindak..

sekarang aku hanya bersabar dan terus bersabar,,
aku tahu Tuhan sentiasa bersama aku, tak kira dimana jua aku berada..

No comments:

Post a Comment