Tuesday, December 4, 2012

I'm FA crew!

I'm as a FA crew just now! Yeah!
 Sesuai tak muka ni nak jadi FA? =P


Cukup sebulan aku kerja as a part-time FA crew, FA mean Famous Amos yaa..Saja gedik-gedik nak jugak letak FA,, nampak sikit macam kerja as Flight Attendant. Perasan lebih ja aku nih kan? Layakkah aku nak jadi FA (Flight Attendant) tu? Tapi itu adalah salah satu cita-cita dan impian aku. Mungkin bukan sekarang, dan mungkin suatu hari nanti, siapa yang tahukan? so sekarang ni, jadi Famous Amos punya staff pon ok lah dulukan? asal aku bahagia sudah..

Sepanjang sebulan aku kerja ni, alhamdulillah, takda la tekanan sangat, just relex, cool and enjoy saja working with all staff.. All my friend very supper duper sporting.. Ada adik-adik, ada akak-akak, bestlah..


With shikin kecik. 

With hansomeboy, Bikram.

 My friends at Sogo outlet. Abby, kak lila, kak Mai and Anis.
  
 Anis, pemalu orangnya,, choii pemalu la sangat..

My friends at MJ outlet. Budak serabut and Dayat.. kelaka diorang nih.. tak kering gusi bila jumpa diorang ni.. 

Bila dapat bekerja ni, memang banyak pengalaman yang dapat aku rasa, pengalaman mengenali lebih ramai orang, boleh jumpa pelbagai ragam manusia, semuanya berbeza-beza.. Ada yang menyakitkan hati, hada yang menyenangkan hati, ada yang sedap mata memandang, ada yang mendengki, ada yang baik, ada yang hebat.. jadi terpulang pada diri aku pulak untuk mengawal semua situasi yang datang.. Insyaallah aku mampu.

Kadang-kadang tu, kita kena jugak curi tulang! untuk kenangan masa depan.. 

Kalau kerja serious saja selalu tak syok meh, tak da corak, tak da color, tak da cerita..
Meh kita lukis sikit, dan beri sedikit cerita, agar semua orang pon dapat ingat kita..

Cerita aku yang mereka tak dapat lupakan..
1st day masok kerja, lepas sejam bekerja, terus aku sakit sampai tak boleh jalan, tak boleh bangun lagi dah..
Rasa macam nak mati dah pun ada jugak.. Hanya Tuhan saja yang tahu rasa sakitnya macam mana. Alhamdulillah, seorang hamba Allah ni, sanggup tolong aku untuk pergi check docter segala, so dapat 2 hari MC. Peace! . Esokan harinya Jupun datang pasang bendera Merah. That's why la rasa sakit gila, jepun datang serang tiba-tiba, mana pernah dia nak bagi salam.. haish!
Paham-pahamlah ye sakit ape tu..


Last but not lest, kalau nak jumpa aku datang la ke Famous Amos KL**, datang bawakan buah tangan sekali yaa,, and jangan lupa datang beli cookis juga okyh! see you there.. bye!



No comments:

Post a Comment